Latihan Ke Tandas (Toilet/Potty Training)

Latihan ke tandas merupakan salah satu aktiviti harian yang asas yang perlu dilalui oleh semua kanak-kanak bagi menggalakkan keberdikariaan. Latihan ke tandas juga membantu kanak-kanak untuk belajar supaya sentiasa berada di dalam keadaan kering dan bersih.

Kepentingan Latihan ke Tandas kepada Kanak-kanak

Ianya penting untuk perkembangan kanak-kanak  supaya mereka sentiasa berada dalam keadaan selesa, kering dan bersih. Adanya latihan ke tandas, pada umur 2 hingga 2½ tahun kanak-kanak boleh dilatih untuk menjaga dirinya berada dalam keadaan kering dan bersih. Manakala bagi kanak-kanak yang tiada latihan, pada umur 4 tahun sahaja mereka mungkin boleh berada dalam keadaan kering dan bersih.

Walau bagaimanapun, kanak-kanak yang kurang upaya pula memerlukan bantuan latihan untuk menjadikan mereka lebih berdikari tanpa meminta bantuan pertolongan daripada sesiapa.
Cara memberi latihan kepada kanak-kanak yang normal dengan  kanak-kanak yang kurang upaya adalah berbeza kerana melatih kanak-kanak yang kurang  upaya memerlukan kesabaran yang tinggi dan perlu mengambil masa yang panjang. Dan apa yang penting adalah sokongan dan dorongan yang tidak pernah putus untuk mereka supaya boleh lebih berdikari sendiri.

 

[Toddler Training Pants]
.
nak latih anak buang air di tandas?
takut terbocor?
anak anda perlukan seluar ini????????????
material 100% cotton high grade
bahagian dalam dilapisi material seakan tuala
bahagian tengah seluar kalis air (antara lapisan luar dan dalam)
ia akan akan menyerap jika anak terkencing. Anak akan terasa basah, namun tidak bocor.
ia membantu dari aspek psikologi agar anak tidak lagi buang air di dalam seluar. Namun tidak bocor.
penggunaan seluar ini adalah untuk tempoh latihan, peralihan dari pemakaian lampin kepada penggunaan tandas. Ia bukan untuk menggantikan lampin.
terdapat getah di kiri dan kanan peha untuk menahan kebocoran.
terdapat 8 design yang comel
ada 2 pilihan saiz berdasarkan berat anak anda.
harga promosi RM12 sahaja. Poslaju RM7 (sem), RM10 (SS)

Berminat? Klik saja mana-mana saluran berikut:

[Children Urinal Bottle]

Anak sedang toilet training? Risau bila travel jauh, lalu highway tiba-tiba anak bagi tahu nak terkencing. Takda perhentian terdekat pula. Kalau anak-anak umur 2-6tahun ni kadang-kadang belum ada kemahiran nak tahan kencing kan? ????
.
Cara tradisional mak ayah kita buat dulu, sediakan aje botol mineral kosong, bagi anak kencing dalam botol tu. Tapi kalau anak lelaki boleh lah lagi. Kalau anak perempuan mesti susah nak kencing dalam botol mineral tu kan?
.
Alhamdulillah, sekarang dah ada botol khas yang selamat untuk anak-anak kecil kita kencing secara kecemasan tak kira lelaki atau perempuan. Bolehlah kita travel dengan tenang walau anak dah tak pakai lampin ????
.
Botol ini memang direka khas untuk menampung urin dengan rekaan anti tumpah. Jadi kalau ada air di dalam, botol tiba-tiba terbalik ke, urin tak akan tertumpah atau terkeluar semula. Menarikkan?
.
Nanti kami cerita lebih lanjut di posting akan datang.
.
Secara peribadi, kami juga ada anak kecil. Dan kami sangat merasakan manfaat dari ‘gadget’ ini. Jadi sekarang kami juga mahu anda juga happy macam kami ????
.
Harga: RM25

 

Berminat? Klik saja mana-mana saluran berikut:

 

 

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *